Poze,melodii,amintiri.

Ca tot am asa chef azi,ma gandeam sa scriu despre ceva ce ma reprezinta intr-un fel sau altul: trecutul.Orice lucru,cat de mic,care mi-aduce aminte de ceva (special sau nu) e un lucru pretios pentru mine.

Din categoria acestor lucruri pozele au o insemnatate destul de mare pentru mine.Nu de mult,mi-am facut sa zic asa,un album complet.Am scormonit prin toate dulapurile unde stiam ca sunt poze,acasa sau la bunici.De cate ori dadeam de o poza care-mi placea si nu era compromitatoare o puneam deoparte.Am obtinut ditamai gramajoara de poze,evident nesortate.Desi ar parea o munca migaloasa,care cere mult timp si rabdare,mie mi-a facut placere sa ma mai uit prin poze pentru a le sorta.Am gasit multe poze de cand eram mica,din gradinita,de la prima zi de scoala (cls I),serbari,concedii,aniversari,vacante de neuitat,in fine toate cele.Fiecare poza mi-aducea aminte de un moment anume din viata,poate unic.Cu fiecare poza revazuta parca lua viata o particica din mine, adormita.Gasesc o mare placere in a scormoni trecutul.Mi se pare ca el ne formeaza,ne da cele mai adevarate lectii,insa odata pierdut,nu-l mai recuperam.Poate ca de asta imi si place atat de mult.

Cat despre melodii,aici parca e altceva.Melodiile vechi transmit mult mai mult decat cele de acum,cel putin in opinia mea.Cand zic vechi nu ma refer strict la anii ’60,’70 sau ’80,nu,pur si simplu melodii trecute.Cine-si mai aduce aminte de Asia, Genius, Body’n’Soul, Animal X (in perioada lor antica) sau O-Zone?Nimeni pentru ca ai fi considerat demodat sau stiu eu cum numai pentru ca iti place muzica aceea veche.Nu spun ca melodiile de acum nu ar transmite un mesaj,dar parca e alterat.Doamne fereste sa mai ascultam Asia,Stigma sau Andre,chiar si numai de dragul de a asculta o melodie din copilarie,ca imediat suntem considerati “barbie-girl” sau “demodatii planetei”.Fiecare asculta ce vrea,ca doar acum nu o sa lansez vreun indemn la a asculta muzica din copilarie,numai ca daca asculti acele melodii nu cred ca trebuie sa fi un “freak”.Toata lumea rade cand isi aduce aminte de Andrele pentru ca nah….erau alte vremuri,nu zice nimeni nimic,dar au reprezentat copilaria unora si altora (iar Andrelele ar fi doar un exemplu).In fine,gusturile nu se discuta,dar nu se prea respecta asta in ziua de azi……

De amintiri ce sa mai zic…..?Sunt cele mai importante pentru ca din ele invatam cate ceva sau pur si simplu ne amuzam de o tampenie facuta intr-un moment.De exemplu,cum sa spui “Buna ziua!” unui baiat de 18 ani cand intri in casa,tu avand 14 ? E o amintire care starneste zambetul pe fata mea de fiecare data.Asta e numai una din multele amintiri amuzante.Desigur,sunt unele care te fac sa rosesti numai cand iti vin in minte sau altele de care pur si simplu vrei sa uiti.Oricum ar fi,cred ca sunt importante pentru om.

Motto: “Toate lucrurile care sunt pline de amintiri degaja o visare care te imbata si care te face sa mergi ratacind mult timp” Victor Hugo

“Amintirile sunt cele mai duioase randuri pe care le-am subliniat in cartea vietii.Recitindu-le la batranete,ne coboram cu mintea spre vremile acelea care pe atunci ne entuziasmau, dar care astazi numai ne mangaie in singuratate.”  Vasile Conta

~ by Andra on 07/06/2009.

Leave a Reply

 
